Tips på resmål i Thailand

Upptäck Thailand
Eftersom jag har varit på många platser i Thailand tänkte jag skriva lite om det för de som är intresserade att åka dit. Det är mina egna ord om hur jag upplever ställerna sen vet jag inte vad ni tycker..


Krabi, Ao Nag
Den första platsen jag besökte i Thailand, jag älskar Krabi och vill åka dit igen. Passar dem som vill ha något mittimellan. Man kan snorkla, vattnet är kristallklart. Finns många öar i närheten man kan besöka och stränder. Tex Railey Beach.. Underbart. Fina restauranger och lagom med shopping. Besök även Poda Island, perfekt för snorkling.

Khao Lak
Där var jag senast för några dagar sedan. Ett mycket lugnt ställe men för mycket turism och för lite Thailand för min smak. En bra början på en semester. Inte så jätte mycket shopping men billigt att äta. Långa stränder som har sin historia om Tsunamin. Vill man besöka en strand ska man absolut åka till Pakarang, tar runt en kvart från Khao Lak. Vit strand, folktomt och underbart vatten. Platsen håller på att återhämta sig från Tsunamin.

Kata
Liv och rörelse. Här händer det grejer och man har aldrig tråkigt. Billig och massor med shopping. Klart vatten och härlig strand. Här finns massor att göra.

Karon
Kanonställe. Stränderna är hur långa som helst. Ligger ca 5 minuter från Kata med Tuktuk.

Ni som ännu inte har varit i Thailand, ni har missat något så åk dit. Det är Paradiset.

image855

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hästar ;)

2008-01-22 @ 20:30:44
URL: http://color.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag älskar Thailand! Det är så underbart vackert där:) Du borde åka till Koh Lanta också, där det sjukt fint!

2008-04-28 @ 16:59:54
URL: http://ceciliiiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0