Hemma från Thailand

Nu är jag hemma från Thailand, trött som satan och ska snart lägga mig i sängen, åhhh MIN säng, den har jag längtat efter. I Thailand var sängarna så himla hårda så det gjorde ont i ryggen, suckar, planet var inte försenat vilket var skönt, det enda jobbiga var när vi skulle landa, det var mycket turbulens då, resan tog 11 timmar vilket var jobbigt, så jag känner mig ofräsch och som en zombie.. Men men..Det var det värt för vi har haft en oförglömlig resa, Vi var lite här och där i Thailand, en vecka var vi som sagt i Khao Lak, lugnt ställe, där vi bla besökte den mest drabbade delen av tsunamin. I Khao Lak såg vi en militärbåt som hade åkt ca 2 km upp på land, vi såg begravningsställen för svenskar. Man kan inte förstå förän man sett det. Efter andra veckan åkte vi till Phuket och Kata beach där vi bodde på ett jätte fint hotell med pool från terassen, skit härligt. Där var det lite mer liv och rörelse.
Vårat rum i Khao Lak

image822

Pakarang Beach

image823

Jag posar med Buddha

image824

Pakarang Beach

image825

Jag och elefanten


image826

Det blev en hel del shopping för min del och det tar jag kort på imorgon, väskorna står nämligen kvar i bilen och vi orkar inte fixa det ikväll.. Mer bilder kommer imorgon då jag berättar lite mer hur det var i Thailand :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0