En jobbig upplevelse

Snacka om att jag hade en nära döden upplevelse, eller ja lite iaf. Men iaf så här var det. Jag hade en bilist framför mig som körde i snigelfart, sen när vi kom till ett accelationsfältet ökar hon inte farten utan kör omkring 60 km i timmen. Redan då var det as jobbigt att hon körde så himla sakta och att jag inte kunde öka farten och köra lika fort som dom på motorvägen. Det kom bilar hela tiden och de körde 90 några fick nästan tvärbromsa för att släppa in oss  och när vi väl är på motorvägen kör hon 50. Hon saktar in helt plötsligt, nästan tvärbromsar och jag var nära på att köra in i henne, jag blev rent ut sagt galen, för hon ökade inte farten heller, och det var bra väglag. Jag blinkade åt henne men hon fortsatte, till slut kunde jag äntligen byta körfält och köra i från henne. Hmm vissa ska inte ha körkort, jag skulle ha förstått henne om väglaget var halt men det var det inte.. Och tvärbromsa sådär, hon hade ingen bil framför sig heller så..

Min morgon började inte bra. Men men kom iaf fram till jobbet och här sitter jag nu, förberedd att ta emot samtal. Lugnt och skönt och en behaglig värme, har frysigt rätt mycket men inte idag, okej det kanske är för att jag har långkallsingar på mig. Haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0