För mycket salt i maten

Sitter här och dricker en Loka citrus. Har precis haft lunch då det blev en bigmac. Ångrar mig lite nu. Det har blivit lite mycket av det på sistonde. Har ätit det en dag i veckan nu, så det får bli ändring på det. Får ta mig tid till att göra någon nyttig och god matlåda istället. Det värsta är att all "fet" mat sätter sig på rumpan och magen. Sen innehåller det ju salt också, hur mycket som helst.

Innan jag bytte min katts mat till ett bra märke så köpte jag det på coop, då fick jag veta att det är så mycket salt i den kattmaten så det är som att äta mcdonalds varje dag för katten vilket inte är bra alls. Även om det är dyrare att köpa på Zoo så gör det, tänk på din katts hälsa. Min katt har blivit jätte fin i kroppen och pälsen, han är pigg och glad och älskar sin mat. Kommer inte ihåg vad det heter nu men ska kolla upp det. Katten får desutom ett längre liv och riskerna för sjukdomar minskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0