Att skriva ett CV

Om ni undrar vad jag har gjort nu ikväll så är det så att jag har jobbat på mitt cv och personliga brev, designat och fixat.. Har ju det på min gamla dator så jag gjorde om allt men är verkligen nöjd med resultatet, vilket jobb kan säga nej till mig nu   " Ler " Hehe...

tips på hur man kan skriva ett personligt brev och ett cv

Lägg ner tid på det
Gör det unikt och att det sticker ut lite
Kanske en fin design ?
Visa vem Du är och vad Du kan
Be någon kolla igenom det sedan
Tänk på marginaler och typsnitt
Ha en bild på dig själv ( en seriös bild ) med mycket självförtroende
Tänk på vad som gör DIG till den dom ska anställa och skriv det
Tro på dig själv


Tänk på att det är det första ett företag får reda på vem du är genom ditt brev så gör det intressant och att de blir nyfikna på vem du är, var ärlig!


usssh måste snart gå och lägga mig ! Har jobb imorgon


Kommentarer
Postat av: E L L I N O R

Opps, lata mig orkar inte läsa det där utom tipsen, älskar tips <3 Tack för dom förresten :P Kommer jag kanske kunna använda nångång... xD



Love You !! <33

2008-07-07 @ 21:57:52
URL: http://ellinorber.blogg.se/
Postat av: N I C O L E

ellinor: HEhe gumman då ;) latmaja :D älskar dig

2008-07-08 @ 09:22:31
URL: http://kiwiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0