Vägen till ett bättre liv

Många ungdommar har dåligt självförtroende och kränker sig själva och mår dåligt och försöker sträva mot sina ideal. Jag förstår varför det är så. Själv har jag alltid haft ett bra självförtroende och trott på mig själv och vågat vara mig, utan några spel eller liknande, orka vara som alla andra. Man vill ju vara unik och speciell. Om man inte tror på sig själv så gör ingen annan det heller och man ser på en person när den inte är säker på sig själv. Man blir tyst, blyg, man ser att personen inte mår bra. Vägen till framgång är att man tror på sig själv, utvecklar sig och kämpar för att nå sina drömmar och högre makter. Vill man något här i livet måste man kämpa. Sakerna kommer inte av sig själv utan det krävs tid. Annars går det åt helvete. Det viktigaste är att man inte ger upp. Ger man upp är det kört.

Sen det här med att man vill vara sjukligt smal. Många svälter sig själva och tror att de kommer må bättre av det. FEL FEL FEL. Man förstör sin kropp, ibland kan man förstöra den så mycket att det blir farligt. Man mår inge bra alls. Både psykiskt och fysiskt. Om man nu vill vara smal. Varför inte äta rätt mat. Rätt mängd och sedan träna någon gång i veckan. Kroppen orkar inte om man inte äter tillräckligt. Jag tycker inte det är snyggt att vara för smal. Smal visst det är snyggt , men vafan det finns gränser..

Mina tips till ett bättre självförtroende

¤ Se det positiva i dig och utveckla det
¤ Va nöjd med den du är
¤ Våga vara DU
¤ Skit i vad andra tycker
¤ Le och var glad och våga göra bort dig
¤ Titta dig själv i spegeln varje morgon du går upp och säg dessa ord, Jag är faktiskt nöjd med mig själv
¤ Tro på dig själv så gör andra det också

Man ska inte slösa bort sitt liv, ta vara på varje sekund och lev livet som om det vorde det sista.

Hur vill du minnas ditt liv?
Vad vill du här i livet, kämpa för det då
Vill du må dålig? tror inte det va
drömmar KAN bli verklighet om man kämpar tillräckligt
Tyck inte synd om dig själv hela tiden
Livet är vad du gör det till
Och hur vill du att ditt liv ska vara?


Det är bara DU som kan ändra dig själv och ditt liv, INGEN annan. Så varför inte starta redan idag med ett nytt liv?

Vi lever inte i evighet så varför slösa bort det? det finns dom som har det värre...

Jag blir så arg när jag ser folk som inte gör något med sitt liv, inte tar vara på det utan lever i overkligheten.

Men om man vill leva så, så säger jag bara skyll er själva.. Jag tycker inte synd om er då.

Om man förlorar hoppet, förlorar man allt..

image1829


Kommentarer
Postat av: Bella

Väldigt bra skrivet. Instämmer i allt.

2008-03-24 @ 12:26:15
URL: http://contactghost.blogg.se
Postat av: N I C O L E

bella: tack så jätte mycket =)

2008-03-24 @ 16:55:57
URL: http://kiwiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0