News

image1908


En kvinna skulle flytta från sin lägenhet och fick en räkning på 400.000 kr för att hennes katter hade orsakat skador såsom fläckar som luktar kattkiss. Hon förlorade i domstolen men sedan gick hyresvärden med på att hon skulle betala 150.000 kr.

Själv tycker jag att om man har vållat så mycket skador och lukt ska man självklart betala för sig, vem vill annars bo där liksom? den stank ammoniak orsakar är fruktansvärd och man blir sjuk av den. Så jag tycker att det är rätt att kvinnan ska betala skadorna. Det tar tid och pengar att få bort en sådan lukt. Vem annars ska betala liksom?





Kommentarer
Postat av: Celine

Hej, jag sitter just och kollar på de här programmet som är på torsdagar efter Efterlyst. Det handlade idag om dels just det här med hon i lägenheten och katterna. Du skulle ha sett det. Om du då inte gjorde det. Det var ju en kvinna som fick betala 400.000 kr när hon flyttade. Men oxå en annan som fick betala 700.000 kr av samma anledning, att de skulle sanera lägenheten. Det hade varit en annan och kollat i hennes lägenhet och det var bara i ett rum som det över huvudtaget luktade alls. Och det tycker jag är överdrivet mycket att betala för det.

2008-03-27 @ 23:09:14
URL: http://celinehocaoglu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0