Vad fan håller Sveriges ungdomar på med ?

Vart är vårat samhälle påväg, ärligt talat. Ungdomar som skryter om hur mycket de super, att de kommer in på ställen där man normalt inte ska komma in på. Och skryta om det som om det vore skithäftigt, jag kom in på ställen när jag var fjorton, åhh nu ska jag ut och ta en drink, visar bilder på dittan och dattan. ehh vadå fjortis ? är Sverige ett fjortissamälle ? måste man dricka för att bli populär, annars anser man att de som inte dricker är töntar ? huuh ? Uttråkade ungdomar som tar supandet före plugget och går ut med skitbetyg och tror att de ska komma in i samhället. Eller annars tar ju sos hand om en och betalar så det är ju ingen fara, men kul att leva på det. Sosbidrag ska man inte få om man är alkoholist, nu talar jag om riktiga alkholister som inte gör annat än att dricka, varför ska vi betala för sånt? Vi hjälper ju dom i sitt beroende.. Shiit ! no way att jag vill betala det... Eller vad säger ni ?

tycker man gör fel i att inte ingripa tidigare, lära ungdomar vad livet går ut på, hur viktigt det är med saker. Lära dom att ta ansvar. Lära dom att dricka påverkar kroppen jävligt negativt och speciellt i den unga åldern. De är ju alkoholister innan deras liv ens börjar . Vad gör föräldrarna ? skiter dom i att sitt barn dricker? kan de t.o.m vara dom som betalar ? för hur fan har de råd ? 

Nä det är tragiskt att se hur dagens ungdomar gör med sina liv och tror att det är någon jävla lek. Väx upp för fan och sup inte skallarna av er. Man fattar inte hur mycket det skadar en, speciellt unga.. De är deras framtid och vår vi pratar om.

Visst alla som skiter i skolan super inte ( det säger jag inte heller ) .. Skolan är viktig, framtiden är viktig, skit inte i allt, ta och ryck upp er istället och satsa på en bra utbildning, Kunskap ger makt , right ? annars får ni fan skylla er själva, men jag vill inte betala för det..


När anser man att en person är alkoholist ?
Vad borde man göra för att få ungdomar att inte dricka ?

Kommentarer
Postat av: Linnea

varsågod:)

2008-07-27 @ 21:50:24
URL: http://palmqvisten.blogg.se/
Postat av: JONNA

sv; ja precis. ååh det har jag aldrig tänkt på ;o

det kankse hon oxå gör!

2008-07-27 @ 22:07:09
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var så lite så =)

2008-07-27 @ 22:24:14
URL: http://emeliehaglunds.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oj vad bra skrivet, mycket bra skrivet! Var inne starkt på det där för några månader sen.. själv är jag bara 15. Men jag har precis likadana åsikter som du.

2008-07-27 @ 22:30:52
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: My

Jag tror inte att man kan göra något åt att ungdommar dricker. Jag tror däremot att det är p.g.a. att det är för att man inte får det som vissa gör det. Det gör allt lite mer spännande. Om man blev påkommna eller något liknande. Jag menar det är samma sak som "varför knarkar vissa?" även fast de är vuxna? För att det var spännande och förbjudet? För man kan ju inte bli beroende om man aldrig har testat förut.



Sedan tycker jag att ungdommar kanske borde bli bättre informerade om alkohol och dess påverkan. För visst vet alla att det inte är bra, men kanske inte riktigt om vad som händer med kroppen och dess utveckling.

Sedan finns det ju faktiskt ungdommar som inte alls dricker ofta utan bara någon gång ibland, och som faktiskt kan ta ansvar för hur mycket dom dricker och som ändå sköter skolarbete m.m.

Sedan tror jag att det är när man är lite yngre, d.v.s. runt 13-års åldern som detta är det största problemet om man ser på statusen. Jag menar att man är en "tönt" om man inte dricker o.s.v. Men när man blir äldre och kanske börjar på gymnasiet är det inte så mycket om populäritet. Utan mer om att ha kul. Då jag tror att man är mycket mognare då.



Men jag håller helt med dig, att det är alldeles för mycket alkohol bland ungdommar idag.

Och det är kul att du tar upp det då det finns så många åsiket om det!

Kram!

2008-07-27 @ 22:35:22
URL: http://remotecontrolface.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är 15 år- dricker inte, röker inte, spenderar lördag kväller hemma.

Har kompisar som dricker och röker men oxå kompisar som inte gör det.

2008-07-27 @ 23:33:10
URL: http://emmmafranzen.blogg.se/
Postat av: Josephine

Jag håller fullständigt med dig, dom flesta super sig fulla, hoppar mellan 5 olika killar under en kväll, men får bara respekt, och skylle händelserna på alkoholen. Det är förfärligt, att samhället så gott som bara kan se på när alla förstör sitt liv. Någon gång är okej att festa, men festar man varje helg, borde man ju ha brist på hobbys :)

2008-07-28 @ 15:42:11
URL: http://josephinedahlback.blogg.se/
Postat av: SHORTY ♥

man borde supa ner dom riktigt fulla och visa de hur "kul" det är haha :P skämt åsido.. bra inlägg!

2008-07-28 @ 18:32:40
URL: http://pey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0