Diskussion

Temat: Arbete

Tänkte ha en liten diskussion om arbete och höra vad ni tycker och så. Idag är det väldigt svårt att skaffa jobb för många, jag har själv aldrig sökt jobb utan de har kommit på ett silverfat. Bra på ett sätt eftersom då är jag säker på att få ett jobb, men sämre på det sättet att då får jag inte kämpa mig fram vilket jag tycker om att göra. Jobb är viktigt, både pg.a att man får en inkomst, men också att man får en del av sammhället. Man blir psykiskt starkare och man hamnar inte lika lätt i en svår depression. Jag vet inte hur det ser ut nu med det här med att om man inte har ett jobb kan man tvingas flytta. Det är dåligt. Inte konstigt att många mår så dåligt, när man kanske blir tvingad till att flytta till en annan komun och län.  Samtidigt måste man ställa lite krav på de som inte har jobb.

Skulle vara instressant att höra vad ni läsare tycker.

Fråga: Ska man behöva tvingas till att flytta till en annan stad pg.a att man inte har jobb i nuvarande?
             Vilka krav ska man ställa på de som inte har arbete?

Kommentarer
Postat av: Kim

Nä flytta tycker jag inte att man ska behöva.

2008-01-28 @ 12:55:44
URL: http://laudon.blogg.se
Postat av: Pappa

om man inte bidrar ska man inget ha, ta bort alla bidrag klart man ska ta jobb där det erbjuds, till viss gräns naturligt vis kolla på cybephoto jätte bra sajt vi hörs//
Pappa

2008-01-28 @ 13:05:23
Postat av: Josie

Tack =) Och du har jäkligt cool design måste jag ju säga!

2008-01-28 @ 13:41:01
URL: http://JosieJoos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0