Vaccin

Läste precis Aftonbladet om en liten tjej som var nära på att dö i TBE. Det finns vaccin mot det men det värsta är att det ska höja priset för det med hela 25%. Det är helt sjukt. Jag förstår inte fästingens mening här i livet. Det lilla krypet kan orsaka dödsfall. Varje år köper vi fästingmedel till våra djur och det hjälper. Vi provade ett fästinghalsband på våran hund Mexx men han mådde jätte dåligt av det, sen köpte vi ett medel man sätter i pälsen och det gjorde vi även på min katt, de fick knappt någon fästing alls, djur kan också bli sjuka av fästingar.

Jag funderar på att vaccinera mig i år, det är det värt. Eftersom jag bor i sådana trakter där det finns mycket fästingar. Sprutorna kostar nu ca 300 kr styck, tror det är tre man ska ta?.

De dyraste vaccinet jag har tagit är nog det mot livmodershalscancer. Över 4800 sammanlagt, tre sprutor. Men sen varar det hela livet, jag tycker att det är en billig livförsäkring. Jag hoppas att fler tar den och att de snart blir billigare. För vissa årskullar är det gratis men det borde vara en självklarhet att det ska vara billigare också för de andra. Jag menar, många har inte råd, och de personerna måste också få chansen till ett vaccin. Det är den näst vanligaste cancerformen bland kvinnor.

Har ni vaccinerat er mot livmoderhalscancer?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Har också funderat på att vaccinera mig mot TBE, :)

2008-02-27 @ 14:08:58
URL: http://color.blogg.se
Postat av: NICOLE

Sarah: mmm det är lika bra att ta det innan man blir sjuk

2008-02-27 @ 14:29:57
URL: http://kiwiz.blogg.se
Postat av: Bella

Har inte vaccinerat mig mot det än, men funderar på att göra det. Det är värt de pengarna tycker.

2008-02-27 @ 15:45:45
URL: http://contactghost.blogg.se
Postat av: Hannak

'HEj, jag har vaccinerat mig mot TBE, eller jag håller på, det är 3 sprutor man ska ta och jag har tagit 2.

2008-02-27 @ 16:28:39
Postat av: Emelie

Nej ^^ Har inte råd :(

2008-02-27 @ 21:22:41
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0