Att se det svåra

Ibland är det så svårt att förlåta en vän, man försöker hjälpa en, man får vara med när denna går under mer och mer, ska man då bara stå där och se på. Man får skit om man hjälper en, men man är ingen vän om man bara ser på heller. Jag vill räcka min hand i hopp om att jag gör denna människas liv bättre, men den släpps innan jag hinner blinka.

Man måste inse det svåra och försöka göra det bättre. Man kan inte blunda och lossas som att allt är frid och fröjd.
Att förstå sina problem måste man göra för att kunna få den hjälp man behöver.
Att leva ett liv i ett mörker det vill ingen
Men när man verkligen försöker
Då kan man se ljuset
Alla har det svårt
Det är först när man klarar av det svåra som man blir stark och klarar av nästa hinder här i livet
För det kommer att komma fler och fler
Men man får inte ge upp
då har man förlorat

~~ Nicole ~~

image1076





Kommentarer
Postat av: carro

ja det tycker jag också mamma fick min syster när hon var sexton och det var ju långt ifrån felfritt och alla dessa bloggar, förstår inte. många av dom är ju dessutom ensamstående, förstår inte hur man bara kan ge upp sitt liv sådär. jag skulle INTE göra det om jag var i den situationen, jag skulle nog faktiskt tänka på barnet. och hur bra jag egentligen skule kunna ta hand om det, menar det är bara så mycket mer än att ge barnet kärlek. Visst är det en stor del absolut men man måste fortfarande ha pengar och vem orkar bo hemma med sitt barn? nej ingen bra idé

2008-02-10 @ 19:31:30
URL: http://wlund.blogg.se
Postat av: Amanda

Jättefint skrivet... :)

2008-02-10 @ 19:58:51
URL: http://amandass.blogg.se
Postat av: Sarah

Mmm ussh.. jobbar du hela veckan?!

2008-02-10 @ 20:19:00
URL: http://color.blogg.se
Postat av: N I C O L E SVARAR

jag tycker precis som du. Man måste ha råd och så´ska an definitivt ha mognaden och ha eget ställe att bo på. Man har tid på sig, en fd kompis till mig Carro fick barn när hon var 16, det tog henne 4 år att få ett jobb. Det är ingen som vill anställa någon som inte har utbildning, är ung och har barn, och om man är ensamstående är det värre. Ja eller hur, läser många unga mammor här på bloggen :/ Kollar även på unga mödrar, varför kan man inte vänta några år, tills man verkligen KAN ta hand om barnet, ekonomisk m.m. Så att barnet får en trygg framtid

2008-02-10 @ 20:22:09
URL: http://kiwiz.blogg.se
Postat av: carro

Ja precis var är brådskan det är ju nästan som att man bäddar för en skiljsmässa, det är verkligen inte många förhållanden som håller när man är så ung. och även om man kanske inte vill festa och bara vara oansvari just då kanske man vill de senare, nej dom har så bråttom med allt. Visst om man har en 5-6år äldre kille förstår jag att han skulel tjata men om han inte kan vänta kan man ju undra vad ens förhållande bygger på? man är fast för livet sen och hellre vänta 5år mer och kunna ge barnet all kärlek, all uppmärksamhet ist för att behöva sätta dom på dagis innan ungarna ens är 1år liksom =/

2008-02-10 @ 20:36:35
URL: http://wlund.blogg.se
Postat av: Sabine

WORD!
Fint skrivet

2008-02-10 @ 20:41:45
URL: http://enibas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0