många orsaker till att sluta röka

många orsaker till att sluta röka

Man får cancer
man får dåliga tänder
man får dålig andedräkt
Man luktar gammal fimp
man går upp lättare i vikt
Det är dyrt
Det skadar folk i din omgivning
Man får gula naglar
Man åldras fortare
Man kan få andra sjukdomar lättare
Man får rökhosta
Lungorna
försämras hur mycket som helst

Jag röker INTE varför ska man? jag råder er alla som röker att tänka lite på eran hälsa och framför allt andra i omgivningen som får andas in den giftiga röken, tänk på dom som har astma. Jag får skit svårt att andas när jag går förbi någon som röker. Vad är det för mening med att röka.. Så fimpa din äckliga cigarett idag innan det är FÖR SENT...

image752

Kommentarer
Postat av: Camilla

borde göra som min mamma gjorde med mig när jag var liten (hon är tandläkare) och visa bilder på folk som rökt massor.. dom får HÅR över hela tungan. jag menar.. hur sexigt är det?

2007-12-22 @ 08:00:48
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg
Postat av: Anna

Röka är äckligt. ;p

2007-12-22 @ 10:10:25
URL: http://annamanna.blogg.se/
Postat av: sara

Bra sagt! Man får dålig kondition också. Och en ful och hes röst för det mesta, blir lite brun runt ögonen, inte snyggt! Jag skulle aldrig kunna förstöra mig själv, för det är just det man gör när man röker.

2007-12-22 @ 11:54:43
URL: http://tvillingnr1.blogg.se
Postat av: Mimmi

Ville bara säga att man inte går lättare upp i vikt, det är tvärtom :) Att röka stressar hjärtat så därför förbränner man snabbare!!

2007-12-22 @ 12:24:32
URL: http://mimmihallden.blogg.se
Postat av: is

ka nint fatta att vissa tkr d e coolt att skada sej sj.

2007-12-22 @ 16:40:53
URL: http://izzabelle.blogg.se
Postat av: niki

det är helt sjuuukt med cigaretter

2007-12-22 @ 17:04:37
URL: http://kiwiz.blogg.se
Postat av: Player

Generellt gäller detta för allt vi brukar i denna värld. För mycket av något leder till ett uppseéndeväckande resultat. Konstigt? Inte det minsta. Och folk som inte redan förstått det, låt dem vara. Det är trots allt ens eget ansvar att vörda för sig kropp.
Vad gäller situationer med andra så på offentliga platser är vi väldigt bra att reglera var rökare får vara och inte.
Du väljer altså själv om du vill vara nära en rökare eller inte. Undantagsfall på stan förekommer alltid. Men när vi väl är på det, avgaserna från bilar har större inverkan på dig än vad passiv-rökning har då du rör dig ute på stan.

Själv unnar jag mig en cigarr då och då. Av den enkla anledningen att jag avnjuter den, gärna med en skvätt whisky.
Det är en stor skillnad på cigarrer och cigaretter. Lungbloss. Men allt handlar om måtta. Av "vanliga" rökare kunde hålla sig till ett par om dagen, ett paket i veckan istället för ett om dagen, skulle det ändast ha en mindre inverkan. Att motionera, sköta sin hygien och vår är en sak. Röka en annan. Allt handlar om måtta - och se till anledningen.

Röker du för att du - succesivt blivit beroende eller - för att du verkligen tycker dig unna något extra då du tänder en cigarett.

Åter igen - valet är vare persons frihet, gör allt med måtta så blir det bra.

2007-12-22 @ 18:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0