ett år sedan :(

1 år idag
Jag vaknade upp den 27e och såg dig ligga på mitt badrumsgolv med en stor knöl vid nacken. Det var ingen tvekan att ringa djurakuten. Jag var inte orolig då utan trodde att det bara var någon svullnad, efter sex timmar fick vi äntligen komma in till läkaren. Då fick jag höra de hemska orden, cancer. VAA, det kan inte vara sant tänkte jag och började bli orolig. Han sa att det bästa för dig var att få somna in. Då kom tårarna. De bara vällde ner för min kind. Jag såg in i dina ögon, och fick svaret, du ville somna in. Jag höll dig hårt i famnen, kramade dig, sa hur mycket jag älskar dig, bad om förlåtelse. Läkaren gick ut för att jag skulle få tid att tänka. Tänka på vad, du skulle ju vara med mig. Sami klarade inte av att se det, så jag fick vara själv. Tårarna blev fler och fler, till slut såg du på mig igen. Hoppade ner från mitt knä, kollade på mig en sista gång och la dig ner och blundade, då visste jag vad jag var tvungen att göra. Du skulle få somna in. Det var det bästa, förlåt förlåt förlåt om och om igen sa jag de orden. Läkaren kom med sprutan. Jag hade min mp3 , satte på låten Say anything och spelade den för oss båda. Du var så lugnt, du visste vad som skulle hända. Du la dig ner, de sprutade in sömnmedlet och sen fick vi vara ensamma. Låten spelades om och om igen medan jag sa hur mycket jag älskade dig , jag kände dina hjärtslag. Du fanns fortfarande med mig. Men hjärtslagen kom alltmer med större mellanrum tills de till slut upphörde... Föralltid.
klockan ett på natten till den 28e dog du älskling. Idag
Du är begraven vid vårat hus och i mitt hjärta lever du kvar. Jag älskar dig *Bullen*

image785



Kommentarer
Postat av: Anonym

:( , saknar att jag aldrig hann träffa honom den sötnosen

2007-12-28 @ 21:04:54
URL: http://maaango.blogg.se
Postat av: Mimmi

Usch vad sorgligt :´( Jag har varit med om samma sak. Vår katt, som var ett år äldre än mig då (han fanns alltså innan jag föddes), fick en somna-in-spruta då han haft ont i höften ett tag och vi hade ingen aning om varför men han led verkligen. Han blev 15 år gammal och jag saknar honom än idag. Det finns inget sorgligare än när djur dör. De är ju så snälla och oskyldiga och förtjänar inget annat än det bästa! Hoppas att dom har det bra där dom är nu i alla fall :) Kram

2007-12-30 @ 19:30:11
URL: http://missmimmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0