Dagens träningstips och en kexchoklad . . .

Lunchen
Självklart glömmer man lunchen, köpte en kexchoklad i stället, inte mättande precis men GOTT. Får äta när jag kommer hem istället. Funderar på att göra en sallad, älskar verkligen sallader, speciellt med kyckling och fetaost. Jag är grym på det.. Jag är faktiskt duktig på mat, inte för att jag gör det speciellt ofta men ändå. När jag väl gör det vill man inte missa. Åhh sitter och tänker påsalladen nu, ser den framför mig, nä nog pratat om mat, snart ska vi börja med redovisningen, jag har sagt till min grupp att jag avstår, delvis för att jag har svårt att säga vissa bokstäver och blir därför jobbigt, sen tycker jag att det är en mardröm att stå där framme. Japp jag är en fegis när det gäller sånt, men annars babblar jag som fan. Men just det här med blickarna på en.

Träningtips
Jag tänker skriva ett träningstips varje dag utifrån min egen erfarenhet. Jag gillar att träna ochman mår mycket bättre, se till att äta bra med mat också. Smoothi är alltid gott och nyttigt.

image526

Jag har en liknande sån här cykel hemma och jag tycker den är jätte bra, för dom som tycker att träning är jobbigt är det här ett bra val. Man kan ha den ståendes framför tv:n på så sätt blir det mycket roligare och man kommer då att orka längre för viljan blir starkare. 45 minuter per dag borde räcka. Det körde jag på förut. Andra övningar jag kör på är knäböj, helst ska man ha någon vikt då, jag kör på fem kilo. Stå upp och håll armarna sträckta rakt ut, ha gärna en vikt, tex fem kilo som du håller i, sen böjer du benen så att du kommer ner i en 90 graders vinkel. Gör knäböjen ca 36 gånger. Den här träningen är bra för speciellt rumpan och lår, även armar om du använder en vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0